Shuya Okazaki / Blog✔︎

1997年 岡山県 岡山市生まれ___ | I trust my process /Okayama/Niigata/Tokyo&Kamakura✓

「He wants to know…」|2022-03-14

f:id:shuya_31:20220320135026j:image

"God is watching me

God don’t praise me because I beat Joe Frazier

God don’t give nothing about Joe Frazier

God don’t care nothing about England or America as far as real wealth… it’s all His.

He wants to know how do we treat each other?

How do we help each other?

So, I’m going to dedicate my life to using my name and popularity to helping charities, helping people, uniting people.

People bombing each other because of religious beliefs.

We need somebody in the world to help us all make peace.

So when I die – if there’s a heaven – I’m gonna see it."

 

"神は俺を見ている。

ジョー・フレージャーを倒したのに、神は俺を称えなかった。

俺が奴を倒したことについて、神は何も俺に与えなかった。

神は大国である米国や英国の事について何も干渉はしない、すべて神のものだからだ。

神は俺たちが地上でどうやってお互いを助け合うのかを知りたいだけなんだ

じゃあ、俺たちはどうやって助け合えばいい?

だから、俺は「モハメド・アリ」という自分の名前を使い、チャリティや人々がお互い助け、協力していけるように人生を捧げるつもりなんだ。

今、国同士が爆弾を落とし合っている…、それはお互いの宗教観が違うからだ。

この世界には、俺たちを平和に導いてくれる誰かが必要なんだ。

だから、俺が死んだ時、もし天国というものがあるのなら、俺はそれを見に行こうと思うんだ。"

Muhammad Ali

f:id:shuya_31:20220320135031j:image

https://youtu.be/R5_JnwbxQKo